JAUNAIS INOVATĪVAIS PEUGEOT PANORAMIC I-COCKPIT® UN TĀ VĒSTURE

PEUGEOT i-Cockpit® pamatvērtības, kas pieejamas visos zīmola modeļos, kuros jau tiek izmantots inovatīvais vadītāja vietas koncepts –

  • Stils — unikāls un novatorisks dizains;
  • Emocijas — nesalīdzināma un intuitīva braukšanas pieredze;
  • Izcilība — revolucionāra ergonomika.

i-Cockpit® vēsture sākās 2010. gada Ženēvas auto izstādē ar koncepta SR1 prezentāciju. Sportiskā kabrioleta veidolā PEUGEOT atrādīja plašākai publikai vairumu no inovācijām, kuras šodien ir palši pārstāvētas visā modeļu gammā, bet pats galvenais – tā bija pirmizrāde idejai par citādi organizētu vadītāja vietu, kas lauza gadu desmitiem pastāvējušo klasisko stūres un mērinstrumentu paneļa savstarpējo izvietojumu.

Pirmais sērijveida modelis ar iCockpit® bija 208 un tas nonāca pie klientiem 2012. gadā. PEUGEOT i-Cockpit® tad vēl ietvēra analogos mērinstrumentus. Septiņus gadus vēlāk otrās paaudzes PEUGEOT 208 moidelis, savukārt, bija pirmais sērijveida PEUGEOT ar i-Cockpit® 3D mērinstrumentu displeju. 

PEUGEOT i-Cockpit® koncepts balstās uz trim pametelementiem, kuru esamība un nozīme nav tikusi mainīta projekta attīstības gaitā –

  • Kompakta izmēra stūres rats;
  • Augstu novietots mērinstrumentu panelis;
  • Liels centrālais skārienekrāns.

Pamatideja, ka vadot automašīnu ar izteikti mazāka izmēra stūres ratu, vadītājs vai vadītāja redz mērinstrumentu paneļa informāciju nevis skatam brīvajā segmentā starp stūres rata centru un tā aploci, bet virs stūres rata aploces, kas ļauj mazāk atraut acis no ceļa, pat neizmantojot mūsdienās daudzu automašīnu aprīkojumā pieejamo informācijas projekciju uz vējstikla (Head-Up display). Mazs stūres rats ļauj veikt manevrus ar mazāku roku kustības amplitūdu un nepieciešamības gadījumā arī to darīt straujāk. Tieši šī iemesla dēļ praktiski visās sacīkšu automašīnās stūres rats ir mazāks nekā ielas automašīnās jau desmitgadēm ilgi. i-Cockpit® šobrīd izmanto pārsvarā pilnībā digitālu informācijas attēlošanu gan instrumentu panelī, gan centrālajā ekrānā, bet tas tiek papildināts ar ātrās pieejas fiziskiem pārslēg-taustiņiem zem tā, kas ievērojami samazina laiku, kādā uzmanība tiek novērsta no ceļa, lai pārvaldītu automašīnas aprīkojuma iestatījumus. Šobrīd jau vairāk nekā 10 miljoni PEUGEOT automašīnu ir tikušas aprīkotas ar i-Cockpit®.

Jaunajā PEUGEOT 408 mēs redzam kā novatorisko zīmola vizītkarti i-Cockpit® ir izdevies integrēt klasiskā luksusa auto salona interjerā, veidojot izcilu sinerģiju tehnoloģijām, dizainam un ergonomikai. Sākot ar mazās klases PEUGEOT 208 līdz komercauto PEUGEOT Partner – i-Cockpit® sniedz jaunas un pārliecinōšas auto vadīšanas izjūtas miljoniem klientu visā pasaulē.

Šobrīd PEUGEOT i-Cockpit® gaida lielas pārvērtības – lidz ar jaunajiem PEUGEOT 3008 un 5008 modeļiem, zīmols atklāj jaunās paaudzes PEUGEOT panorāmas i-Cockpit® ar vienotu izliektu 21 collu izmēra augstas izšķirtspējas displeju virs salona priekšējā paneļa un virs jaunās paaudzes stūres rata. Liekto un taisno līniju saspēle radīs pilnībā jaunas emocijas jauno PEUGEOT interjeros. PEUGEOT dizaineri ir radījuši ilūziju, ka jaunais lielizmēra displejs burtiski "peld" virs automašīnas priekšējā paneļa. 

PEUGEOT PANORAMIC i-COCKPIT® & NEW PEUGEOT 3008

Līdzīgas inovācijas ir piedzīvojuši manuālie slēdži, kas tagad izvietoti uz īpaša skārienjūtīga paneļa un nodrošina individuāli programmējamas 10 dažādas pārslēgšanas funkcijas, kas sadalītas  divos līmeņos, katrā pa 5 funkcijām. Gan starta poga, gan automātiskās transmisijas pārslēgs ir pārceļojuši uz priekšējo paneli un izvietoti pa kreisi no skārienslēdžu moduļa, samazinot liekas roku kustības līdz minimumam.

Rezultāts – patiesi šarmants, juteklisks un viennozīmīgi ļoti musdienīgs salona interjers ar nepārprotamu tikai frančiem raksturīgu dizaina smalkumu un niansēs noslīpētu estētiku. Protams, ka jaunākie PEUGEOT 3008 un 5008 dāvās saviem klientiem arī luksusa segmentam raksturīgu salona detaļu materiālu izvēli un kvalitāti.

Foto un informācija no PEUGEOT zīmola un AMSERV publicitātes materiāliem.