Guvis ievērojamus panākumus kompaktauto segmentā, kur vairākās paaudzēs pārdoti vairāk nekā 7 000 000 automobiļu, un izcīnījis virkni apbalvojumu, tai skaitā titulu Eiropas gada auto 2014 ar modeļa 308 iepriekšējo paaudzi, Peugeot zīmols ar gandarījumu ir izveidojis un prezentējis pilnīgi jaunās kompaktklases paaudzes Peugeot 308 un tā universāla virsbūves modeli – 308 SW. Jaunā Peugeot vilinošais dizains pirmo reizi ietver zīmola jauno emblēmu. Tehnoloģiju ziņā Peugeot 308 SW tāpat kā jaunais hečbeks 308 – tagad piedāvā jaunākās paaudzes braukšanas atbalsta sistēmas, jauno Peugeot i-Cockpit® priekšējo paneli, kā arī intuitīvu, savienotu, modernu informācijas un izklaides sistēmu i-Connect® Advanced. Būdams efektīvs un ar augstu veiktspēju pat vissīkākajās aerodinamikas detaļās, jaunais Peugeot 308 SW paliek uzticīgs solījumam nodrošināt iespēju izvēlēties – klientiem pieejams gan uzlādējams benzīna/ elektriskais hibrīddzinējs ar divām atšķirīgas jaudas modifikācijām, gan benzīna un dīzeļa iekšdedzes dzinēji. Tuvākajā laikā Eiropas dīlercentros gaidāms arī pilnībā elektriskais e308 SW modelis.

JAUNAIS PEUGEOT i-COCKPIT®

Peugeot i-Cockpit® ir daļa no zīmola DNS. Ar katru jauno paaudzi tas tiek papildināts un modernizēts. Jaunajā kompaktajā stūrē ir sensori, kas spēj noteikt, vai vadītāja rokas ir uz tās, kad viņš izmanto kādu no jaunajām braukšanas atbalsta sistēmām. Centrālās konsoles arka ir papildināta ar atsevišķu viedtālruņa bezvadu uzlādes virsmu. Pārējā konsoles daļa attiecīgi ir atvēlēta tikai un vienīgi ērtībām un sīkumu novietnēm, jo ietver divus liela diametra glāžu turētājus, divas USB C ligzdas (viedierīces lādēšanai un viedierīces lādēšanai/datu pārraidei), kā arī novietnes ar līdz pat 34 litru kopējo tilpumu un roku balstu. Jaunajā modelī uzstādītā multimediju sistēma ar ekrānu replicēšanas funkciju tagad darbojas bezvadu režīmā, turklāt ar Bluetooth savienojumu tai vienlaicīgi var pievienot divus viedtālruņus. Centrālais 10 collu augstas izšķirtspējas ekrāns ir pilnībā un vienkārši pielāgojams katra lietotāja vajadzībām. Tas atbalsta vairāklogu režīmu, ietver dažādus logrīkus un īsceļus, ir ārkārtīgi viegli lietojams un tam piemīt planšetdatoriem raksturīgais reakcijas ātrums. Pilnībā dabiska balss atpazīšanas komanda “OK, Peugeot” var tikt lietota, lai ikdienā uzrunātu automobili un paaugstinātu drošību vai uzlabotu lietošanas ērtumu, jo tā ir ātrākais ceļš pie visu veidu funkcijām multimediju sistēmā.

BRAUKŠANAS ATBALSTA SISTĒMAS

Jaunākās paaudzes braukšanas atbalsta sistēmas ir būtiska daļa no jaunajā 308 izmantotajām tehnoloģijām. Par platu soli tuvāk pusautonomajai braukšanai uzskatāma Drive Assist 2.0 pakotne, kas ietver adaptīvo kruīza kontroli ar Stop & Go funkciju (kombinācijā ar EAT8 automātisko pārnesumkārbu) un joslas saglabāšanas sistēmu, kā arī trīs jaunas funkcijas, kas noderēs uz ceļiem ar atdalītām brauktuvēm. Viena no šīm sistēmām nodrošina pusautonomo joslu maiņu. Tas nozīmē, ka auto spēj apsteigt lēnāk priekšā braucošo un vēlāk atgriezties savā joslā. Šī funkcija darbojas ātruma intervālā no 70 līdz 180 kilometriem stundā. Otra funkcija ietver braukšanas ātruma pielāgošanu atbilstoši spēkā esošajām ceļa zīmēm un spēj automašīnas vadītājam ierosināt gan ātrumu samazināt, gan palielināt. Trešā funkcija pielāgo braukšanas ātrumu drošai braukšanai ceļa līkumos un darbojas līdz 180 km/h. Jaunais Peugeot 308 kā standarta vai papildu aprīkojumu ir saņēmis sistēmas, kuras parasti sastopamas augstāku segmentu automašīnās. To vidū, piemēram, ir paplašinātā aklo zonu uzraudzības sistēma, kas darbojas līdz pat 75 metru diapazonā, brīdinājums, par satiksmi mašīnas aizmugurē, kad ieslēgta atpakaļgaita, jauna augstas izšķirtspējas atpakaļskata kamera ar 180 grādu apskates leņķi un apskalošanas sprauslu, 360 grādu parkošanās uzraudzības sistēma ar četrām kamerām (priekšā, aizmugurē un sānos), sistēma, kas atpazīst vadītāja pietuvošanos un atbloķē durvis, elektriski atkausējams vējstikls un apsildāma stūre, ārējo atpakaļskata spoguļu pagriešanās uz leju, kad ieslēgta atpakaļgaita. Sadursmes novēršanas sistēma ietver automātiskās ārkārtas bremzēšanas sistēmu, kas atpazīst gājējus un velobraucējus kā dienā, tā arī diennakts tumšajā laikā ātruma diapazonā no 7 km/h līdz 140 km/h (atkarībā no versijas) un brīdina par iespējamo sadursmi.

PERFEKTA DZINĒJU IZVĒLE

Jaunā Peugeot 308 dzinēju klāsts ietver divus dažādus uzlādējamos hibrīda dzinējus, kas simboliski saskan ar zīmola saukli par iespēju izvēlēties sev piemērotāko spēka agregātu,– Power of Choice. Jaudīgākais no uzlādējamajiem hibrīddzinējiem versijā Hybrid 225 ietver 180 ZS (132 kW) PureTech benzīna turbodzinēju un 81 kW elektromotoru, kas savienoti ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu e-EAT8. Ar Hybrid 225 uzlādējamo hibrīddzinēju aprīkota 308 modeļa CO2 izmešu daudzums ir no 27 g/km, savukārt 100% elektrorežīmā nobraucamais attālums sasniedz 59 km (atbilstoši WLTP procedūrai, kuras rezultāti ir apstiprināšanas procesā). Uzlādējamā hibrīddzinēja versija Hybrid 180 e-EAT8 sastāv no 150 ZS (110kW) PureTech benzīna turbodzinēja un 81 kW elektromotora, kas savienots ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu e-EAT8. Ar Hybrid 180 uzlādējamo hibrīddzinēju aprīkota 308 modeļa CO2 izmešu daudzums ir no 26 g/km, savukārt 100% elektrorežīmā nobraucamais attālums sasniedz 60 km (atbilstoši WLTP procedūrai). Hībrīdmodeļos uzstādītās litija jonu baterijas kapacitāte ir 12,4 kWh, savukārt tās lādēšanai standarta komplektācijā paredzēts 3,7 kilovatu vienfāzes lādētājs. Pēc klienta izvēles iespējams uzstādīt arī jaudīgāku 7,4 kW vienfāzes lādētāju. Bez uzlādējamajiem hibrīddzinējiem jaunam Peugeot 308 ir pieejami arī dažādi iekšdedzes dzinēji, kuru izmešu apjoms atbilst jaunākajiem Euro 6 normatīviem (atbilstoši WLTP protokolam). PureTech 130 ir 3 cilindru benzīna turbomotors ar 1,2 litru darba tilpumu, kas komplektējams pēc izvēles gan ar sešpakāpju manuālo, gan astoņpakāpju automātisko transmisiju. 4 cilindru dīzeļdzinējs ar 1,5 litru darba tilpumu versijā BlueHdi 130 ir pieejams ar astoņpakāpju automātisko transmisiju. Visi motori neatkarīgi no degvielas veida un transmisijas standartā ir aprīkoti ar Start&Stop sistēmu.