• Aizvērt

    Jūsu vēlmju saraksts

      Iepirkumu grozs: 0
    • Automašīnu salīdzinājums

      Pievienojiet salīdzināšanai līdz trim automašīnām

    Normunds Rutulis testē šarmanti praktisko Peugeot 508 SW GT LINE

    12.08.2019

    Peugeot 508 SW GT LINE – tas ir Meistardarbs! Jau pagājušā gada oktobrī notikušajā Parīzes auto izstādē to atzina par skaistāko, bet es nespēju noticēt, līdz nesen, iepazīstoties ar to tuvāk, varu pārliecinoši apstiprināt – tas ir ļoti skaists!

    Kā jau ierasts – francūži pārsteidz. Un Amserv Krasta devīze – universālis, kas pārsniedz cerības, ir precīzi vietā. Ja man būtu jāizvēlas auto ikdienai, šis būtu pirmais kandidāts. Un nevis parastā komplektācijā, bet gan GT Line un tieši SW. Esmu secinājis, ka manam dzīves stilam un veidam universālis ir daudz piemērotāks nekā sedans vai tagad modernie fastback. Bet nu par visu pēc kārtas.

    Dizains

    Mūsdienās, kad, šķiet, ir tik sarežģīti radīt ko simbolisku, neatkārtojamu… nē, mūsdienās neatkārtot ir gandrīz neiespējami. Taču Peugeot meistari to ir paveikuši. Visdrīzāk, apvienojot savas autosporta tradīcijas, mīlestību uz auto, iespējams, arī senās tradīcijas Sošo (Sochaux), kur, starp citu, atrodas lielākais Peugeot muzejs pasaulē, un, pievienojot krietnu devu smalka dizaina, ir radīts Peugeot 508. Skaists un proporcionāls no jebkura rakursa!

    Pirmais, kas pievērš uzmanību, ir priekšgals. Garenās, rētām uz sejas līdzīgās dienasgaismas, kas kalpo arī kā pagrieziena lukturi, rada īpašu make up šī auto vaibstos. Tiesa, LED lukturi vizuāli un tehniski nepārsteidz, taču ļoti piestāv piecsimtastotajam un perfekti veic savu funkciju. Gaismas ir ļoti spilgtas un adaptīvas. Reste ar glītajiem un perspektīvā savērstiem taisnstūriem, lukturi un bampera apakšlūpa, arī motora pārsegā iegrieztās kantes, rada teicamu laidenumu un padara 508. vaigu vīrišķīgi agresīvu. Piemērots riteņu disku dizains, bez liekas kantes ārmalā. Es gan izvēlētos 20 collu riteņus, un laistu gar ausīm katru, kurš mani mēģinātu pārliecināt, ka LV ceļu segums nav domāts tik lieliem izmēriem. Tālāk – sliekšņos glītas alumīnija uzlikas, ar perforētu markas nosaukumu. Durvīm augšējā daļa bez rāmja, gluži kā sporta kupejai, turklāt visām četrām, nevis tikai priekšējām. Aizmugures lukturi ir vēl viens 508. dizaina elements – ar Peugeot jaunajam stilam raksturīgajām trim stāvajām svītriņām. Šo modeli no aizmugures var atpazīt pēc pagrieziena signāla horizontālajām, plānajām domuzīmēm. Aizmugurējā stikla lejasdaļā atsevišķa melnas klavierlakas klāta garena detaļa, uz kuras skaisti izvietoti visi septiņi nosaukuma burti. Un GT Line versijā pieejamais bufera lejasdaļas difuzors, arī melnā klavierlakā noklāts, ar kreisajā sānā atstātu vietu diviem izplūdes galiem, demonstrē sportiska gara klātbūtni. Kopumā virsbūves chopped roof virziens rada individuālu, ļoti proporcionālu un sportisku izskatu.

    Salons

    Uzmanību piesaista divstāvu priekšējais panelis. Tā augstākā daļa pārklāta ar mīkstu plastiku, kas pēc faktūras atgādina ādu. Taustei ļoti patīkama. Otrais stāvs pārklāts ar karbonu un atdalīts ar glītu, pulētam alumīnijam līdzīgu plastmasas moldingu. Ventilācijas lūkas panelī ir plakanas un garenas. Stūres diametrs mazāks kā pierasts, tomēr stūrēšanai ērts. Īpaši man, kam patīk turēt abas rokas uz 9 un 3. Ekrāna vadības tumbleri izvietoti guļus, un to pulētā alumīnija virsma ir patīkama skārienam un izskatās vienreizēji labi. Viduskonsole – monumentāli taisna plakne ar ļoti ērtu un simpātisku pārnesumu pārslēgšanas slēdzi. Gan panelis, gan viduskonsoles sāni izšūti ar brūnu diegu “kafijas ar pienu” krāsā. Zem viduskonsoles ir vieta telefona bezvadu uzlādei. Nu gluži kā radīta manam Noutam. Daļu informācijas var pārraidīt uz paneļa ekrāna, un ar to brauciena laikā pilnīgi pietiek. Priekšējie krēsli uzšūti glīti, tomēr to sānu noturība, īpaši atzveltnē un sportiskā braucienā, varētu būt labāka. Arī āda derētu. Iespējams, citas komplektācijas modelī tie ir ķermeni noturīgāki un maķenīt cietāki. Sīklietu nodalījums zem labā elkoņa ir pietiekami liels, apgaismots un atverams trīs līmeņos. Bagāžas nodalījumā ieliku tikai savu uzvalku somu, tomēr vizuāli tas šķita diezgan ietilpīgs. Jā, un atvērt bagāžnieku var ar kājas vēzienu zem aizmugurējā bufera. Tāpat arī aizvērt. Nekas jauns, tomēr patīkami.

    Braukšanas sajūtas

    Keyless darbojas teicami. Kāpju iekšā, pieregulēju sēdekli, stūri, piesprādzējos un spiežu START pogu! Mērinstrumentu panelī uznirst digitālas tahometra un spidometra ripas, kuras pēc patikas var mainīt ar citiem iestatījumiem, izvēloties arī citas noformējuma detaļas. Uzreiz izveidoju vienu no trim profiliem, sapāroju savu telefonu caur bluetooth, lai varu klausīties Normaradio.lv, ekrānā lasīt sms un e-pastus un sazvanīties. Lieliskā francūžu profesionālo skaņu sistēmu meistaru FOCAL iebūvētā audiosistēma skan ļoti augstvērtīgi. Mērinstrumentu panelī, gan vadot to no stūres, gan bakstot ekrānā, iespējams mainīt arī braukšanas režīmus. Izbraucot no pilsētas, pamēģināju arī SPORT. Uhh! Pēc tam no tā nespēju šķirties. Auto kļuva piekarē cietāks, stūre smagāka un dzinēja skaņa pārvērtās tā, ka vienu brīdi šķita – esmu kādā japāņu rotordzinēja autiņā. Pats auto gaitā šķita pielipis asfaltam. Lai gan vizinājos divlitrīgā dīzelī, sajūtas SPORT režīmā patīkami pārsteidza. Tiešām labs!

    Pa nakti, braucot no Viļakas, izmēģināju arī NIGHT VISION. Tā ir manta! Katrs ceļmalā ejošais vai stāvošais gājējs vai riteņbraucējs tika projicēts panelī, un par to tika ziņots ar īsu, bet spalgu skaņas signālu. Nepamanīt grūti. Adaptīvā kruīza kontrole darbojas nevainojami. Iestatot uz 100 km/h un, tuvojoties priekšā braucošajam, kurš pārvietojas lēnākā tempā, mans auto pats piebremzēja līdz drošai distancei un pēc tam pats turpināja audzēt ātrumu, līdz sasniedza iestatīto. Taču dinamika nav lielāka par drošo distanci starp abiem auto. Arī joslu asistents darbojas un nepavisam netraucē, ja ieslēgts visu braukšanas laiku. Pat diezgan labi lasa mūsu izbalējušās ceļa līnijas.

    Rezumē

    Braukt šajā auto ir ļoti patīkami. Pie stūres vari justies kā lielceļu karalis. Lai gan sākotnēji šķita, ka auto riteņu bāze ir par garu, jo uz nelīdzena ceļa tas zvīļojās turpu šurpu, tad uz gludas virsmas un vēl SPORT režīmā manas domas par to izgaisa. Viss ir, kā vajag! Patēriņam uzmanību nepievērsu. Un galu galā šis ir tikai 2.0 L dīzelis. Galveno uzmanību te piesaista dizains. Un tas ir izcils. Cena?! Hmm. Tā jau vienmēr ir interesējoša. Šim konkrētajam, smuki sūnu zaļganpelēkā metālikā klātajam auto, ar visiem “navarotiem”, par kuriem stāstīju iepriekš, cena ir 39 000 EUR. Daudz vai pieņemami?! Neņemos spriest. Man auto ļoti patīk, un pie tā arī palikšu. Kā man viens draugs teica – Tev piestāv!

    Paldies Amserv Krasta komandai par iespēju notestēt šo modeli!

    Piesakies arī Tu testa braucienam ar jauno Peugeot 508 SW: http://bit.ly/test508swl

    Vides dati: Peugeot 508 SW ar 1,5 BlueHDi 131 Zs dīzeļdzinēju un EAT8 automātisko transmisiju WLTP vidējais degvielas patēriņš 4,8 - 5,5 l/100 km, WLTP CO2 emisija 127 - 145 g/km; Peugeot 508 ar 1.6 PureTech Turbo 180 Zs un EAT8 automātisko transmisiju WLTP vidējais degvielas patēriņš 6,8 - 7,4 l/100 km, WLTP CO2 emisija 152 - 168 g/km.

    Atpakaļ

    Jalus